2012. július 14., szombat

13. Fejezet


Kedves Olvasóim, itt is az új rész! Bár más mint az előzőek, de remélem nem bánjátok. Úgy gondoltam, hogy itt az ideje hogy több szerepet adjak a mellék szereplőknek. Most egy pár fejezet erejéig más szereplők szemszögéből olvashatjátok a történetet, remélem elnyeri a tetszéseteket! :) Jó olvasást! Kommentet pedig írjatok! :)

~Túl gyakran alábecsüljük egy mosoly, egy kedves szó, egy őszinte bók, vagy a legkisebb törődés hatalmát, amelyek közül mindegyik képes megváltoztatni az életünket.~



A nyár már javában tombol, és én kénytelen vagyok az időm jelentős részét a szobámba tölteni. És mindezt miért? Az úgy nevezet neveletlenségemért. Pff. Persze, a szórakozás pont ezzel egyenlő. Na mindegy, holnap úgyis tánctáborba utazom, amire szerencsére a nagynénikémék elengedtek. Csodálkoztam is rajta, hiszen két hete csak akkor mehettem ki a házból, ha munkába mentem. De valószínűleg nem kedvességből engednek el, hanem mert már 3 hónapja jelentkeztem a tábora és nem lehet vissza mondani csak úgy.
Egy nagyot sóhajtottam mikor eszembe jutott, hogy az elkövetkező egy hétben távol leszek minden barátomtól. Zoe a nagyszülei farmjára utazik, hogy besegítsen nekik, míg tart a szabadsága, Anne egy görög szigetre utazik a nagybácsikájához és a nagy nénikéjéhez, én tánc táborba megyek… Hope nos ő csak Hope marad, és majd szokás szerint beleveti magát minden hülyeségbe.
~
~Anne szemszöge~
A hajó kürtje betöltötte az egész kikötőt, hosszú világos hajamba belekapott az enyhe délutáni szellő, bőrömet pedig a nap cirógatta finoman. Szüleimmel az Athén-i kikötőben álltunk és vártuk, hogy felszállhassunk a hajóra. Londonból repülővel jöttünk Athénba és onnan pedig hajóval indulunk Görögország ékövére, Santorini-re. A szüleim úgy gondolták, hogy egy hét nyaralás a görög rokonainknál, majd jót tesz nekem. Még mindig nem tudom, hogy hogyan értettem meg magamat a nagynénikémékkel, mivel csak görögül beszélnek, én pedig csak angolul. Persze a szüleimnek könnyű, anya folyékonyan beszél olaszul és görögül, apa pedig spanyolul és franciául.
- Kérjük a 5-ös sorszámú utasaink kezdjék meg a beszállást! – mondta be a hangosbemondó.
-Menjünk! – szólt apa mikor felpillantott a jegyünkről.
A csomagjaimat már elvitték, a szüleim pedig csak kézi táskát hoztak mivel nem maradnak Görögországban.
A tömeg lassan, de határozottan megindult a lépcső felé ami a hajót és a szárazföldet összekötő fedett folyosóra vezetett. A beszállás viszonylag gyorsan történt, és egy fiatal vörös hajú nő a kabinunkba vezetett minket, ami nem volt túl nagy hát őszintén szólva kb. akkora, mint a fürdőszobánk otthon. De nem igazán törődtem ezzel a kis aprósággal, a csomagjaim már a szobába voltak. Mivel úgy is csak egy nap az út Santorinire, nem pakoltam ki, inkább úgy döntöttem hogy felfedezem a hajót. Határozottan kiléptem a folyosóra ahol, akár jobbra, akár balra néztem csak a végtelent láttam, és nem győztem csodálkozni, hogy milyen nagy a hajó. A folyosó falai fehérek, a szőnyeg pedig sötét kék volt. Szapora léptekkel elindultam a lépcsőház felé hogy feljussak a fedélzetre.
A tetőn még csak pár ember sétát, de tudtam amint elindulunk minden utas ide özönlik.
Kicsit kihajoltam a korláton, hogy jobban lássam a várost. Athén lakóházai szó szerint szikráztak a napsütésbe, a városból pedig számtalan ókori emlékmű magaslott ki büszkén. Mintha csak azt sugallták volna, hogy ők a világ egyetlen és leggyönyörűbb művei. De mind közül az Akropolisz ragyogott a legjobban. Oszlopain a nap féktelen táncot járt, a fehér mészkő betöltötte Athén-t. Szeretem volna, ha több időnk lett volna itt, és megnézhettük volna ezeket a remekműveket. Sóhajtva megráztam a fejemet, hogy elhessegessem ezt a gondolatot, hiszen a szüleim megígérték, hogy haza felé menet megnézzük a várost.
Ekkor hirtelen hangos kürtszó szakította meg az elmélkedésemet. A hajó indulásra kész. Még egy kürtszó. Immár már be fogtam a fülemet és igyekeztem kizárni az idegesítő hangot. De egyre hangosabb lett, és végül megszólalt a harmadik is. Majd csönd lett és a hajó elindult. Észre se vettem, hogy hirtelen mennyi ember jött fel. Mindenki fotózott és csodálta a várost, csak én voltam az egyetlen aki kihajolt, és élvezte ahogy a szél az arcába fúj.
-Anne!Ne hajolj ki annyira! – rántott vissza anya. Hát igen ő mindig mindent túlaggódik. Nem véletlen, hiszen ügyvéd, ahogy apa is.
Lassan elhagytuk a kikötőt és nekivágtunk a nyílt tengernek, hogy holnap már Santorinin legyünk. Kellemes izgatottság futott át rajtam. Hiszen Santorinire megyek! Úristen! El is felejtettem, hogy azért aggódtam az imént, hogy hogy fogom megérteni rokonaimat.
-Anne gyere átöltözni, mert hamarosan vacsoráznunk kellene! – taszigált gyengéden anya a kabinunk felé.
-Oké. – indultunk el.
Mindannyian lezuhanyoztunk és átöltöztünk a vacsorához.
Anne ruhája:

 Bár a vacsora elég görögös volt és nem igazán jött be, de hát hozzá kell szoknom,hiszen egy hétig csak ilyet kapok.
~

Vacsora után felmentem a fedélzetre egy kicsit sétálni. A szüleim pedig inkább lefeküdtek aludni, amit nem is nagyon bántam. Tudom, tudom ,milyen bunkó vagyok, de könyörgöm 17 vagyok és nem a szüleim azok akikkel a legjobban szórakozok.
A nap már lebukott és csak egy halvány fény töltötte be a látó határt. A hajó gyorsan ment, nagyon gyorsan. Lenéztem a vízre és szerelmes lettem abba látványba, ami elém tárult. Hogy miért? Mert ahogy haladtunk előre a hajó a vizet szinte két részre választotta, és a hajó mindkét oldalán hatalmas fehér hullámok törték meg a félhomályt. És bár sötét volt a távolban a szinte fekete vízen néha megcsillant egy-egy hullám, vagy valami más, nem tudom. Élveztem, ahogy a sós szél a hajamba kap, és mélyen beszívtam a tömény tengeri levegőt. Érezni akartam, ahogy az egész tüdőmet betölti és magával ragad. A szél vad vágtája minden hangot elnyomott körülöttem, kivéve a hullámok hangját. Azt még kilométerekről is hallottam volna. Mivel senki nem volt a fedélzeten, leültem a kemény hajópadlóra és magam alá húztam a lábaimat, és úgy csodáltam tovább a tengert. Talán percek, vagy órák teltek el így, nem érzékeltem. Egyszer csak egy kezet éreztem a vállamon. Ijedteden hátrafordultam és kéz gazdáját kerestem.
-Bocsi. –szabadkozott egy kócos szőke, zöld szemű fiú. – Megijesztettelek?
-Egy kicsit.
-Valami baj van? Tudok valamiben segíteni? – kérdezte kedvesen.
-Nincs semmi bajom, minden rendben van. De azért köszi. – mosolyogtam rá.
-Akkor jó, csak mert elég szomorúnak látszottál.
 -Tényleg? Pedig csak elbambultam, ne aggódj nem akarom a tengerbe vetni magamat. – mondtam mire harsányan felnevetett.
-Adam vagyok. – nyújtott kezet.
-Anne. – fogtam vele kezet.
-Nyaralni mész? – érdeklődött.
-Igen, a rokonaimhoz Santorinire.
- Az jó, mit szolnál ha…? – a mondatot nem tudta be fejezni, mert egy éles női hang a nevét kiáltotta.
-Mennem kell! Majd még beszélünk!Szia! – mosolyodott el utoljára majd eltűnt a sötétben, én pedig meglepődve néztem utána.
~
-Innen hogy megyünk fel? – kérdeztem a szüleimet, ugyan is egy hegy aljánál álltunk és meredtünk Santorini fővárosára Thírára(ejtsd Fira).
- Szamár háton. – válaszolta anya nyugodtan, mire én rájuk néztem hogy ti normálisak vagytok? nézésemmel.
-Ας προχωρήσουμε!(Ford.Gyerünk!) – szólt az egyik idősebb férfi, aki a szamarak mellett állt.
-De nem akarok, ne… inkább maradok!! – ellenkeztem hiába, mert a férfi felrakott az egyik csacsira.
-Mi…áhhh.. – csak ennyit tudtam kinyögni mikor az állat megindult alattam. Persze a szüleim tökéletesen megülték a szamarukat, csak én szenvedtem. Remek.
Az első 10 perc után már egész jól belejöttem a szamaragolásba. Egész jól. Amint egyre feljebb kapaszkodtunk a kanyargós úton szebbnél szebb látvány tárult elénk. A bácsi, aki vezetem a csacsimat, folyamatosan mormogott valamit görögül.
Végül fél órával később már fehér falu kék tetejű, igazi görög házak között mentünk. Egyszer csak meg állt alattam a szamár és számomra ez olyan hirtelen jött, hogy majdnem leestem.
-Καταλήξαμε.(Ford.Megérkeztünk) – mondta a férfi.
-Ευχαριστούμε. – szólt oda neki anyám. Na igen ezt még én is értetem, mivel csak azt mondta hogy köszönjük.
Óvatosan le szálltam, és örültem hogy végre szilárd talajt érezhetek a lábam alatt. Körbe pillantotta. Egy kicsi udvarban álltunk amit, mint az egész városban jó részt egy kék-fehér ház foglalt el.
-Καλή μέρα. Καλή μέρα. Καλή μέρα.(Ejtsd. Káli Mérá)(Ford. Jó napot) – lépet ki az ajtón egy kissé megőszült hajú középkorú nő nyomában egy férfival.
-Rea,Timon! –köszöntek a szüleim.
-Τα παιδιά μου, tον τρόπο που εσείς? – kérdezte Rea néni, én persze semmit nem értettem. Pff, remek.
-Ευχαριστίες, τέλεια και ti? – csacsogtak tovább görögül.
-Anne! – kiáltotta Rea nénikém, végre észre vet.
-Szia!  - köszöntem, de közbe azon gondolkoztam, hogy ebből mi fog kisülni, hát az tuti semmi jó.
~
Este 11 van, és én képtelen vagyok aludni, a szüleim már rég elmentek én pedig semmit nem értek görögül! Segítség! Mivel aludni nem tudtam lementem a városba. Az ajtón halkan lopóztam ki nehogy észtre vegyék hogy elmegyek, nem akartam őket felébreszteni.
Thíra gyönyörű volt éjszaka csak úgy sziporkázott. Az árusok még mindig nyitva voltak így hát szívesen nézelődtem a csecsebecsék között.
Éppen egy fonott kosárért nyújtózkodtam, amikor valami a nevemen szólított.
-Anne?!
-Adam! – kiáltottam meglepetten, és elfelejtettem, hogy egy kosarat próbálok levenni, és ennek következtében rám borult 4-5 fonott kosár is. Mire az eladó elkezdett ordítozni, de szerencsére Adam nyugtatta.
-Tudsz görögül? – értetlenkedtem, miközben sietve hagytuk el a boltot.
-Igen, az anyám görög, az apán meg angol. Most épen anyámnál vagyok nyáron, mivel a szüleim elváltak. – grimaszolt.
-Oh, sajnálom.
-Mindegy. – legyintett. - Van kedved beülni valahova? Ha már úgy is újra össze futottunk. – mosolygott sejtelmesen, és nem tudom, hogy miért de beleegyeztem.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett!!! :) Már vártam az új rész, és remélem jól érezted magad a nyaraláson!!! :) Ha van kedved olvasd el az én történetemet is, persze csak ha akarod és ráérsz!! :) http://my-story-my-imagination-of.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :) És igen jó éreztem magamat :) A blogodban pedig a nyaralás miatt lemaradtam, de majd potolom :)

    VálaszTörlés
  3. Miután írtál nekem megnéztem a "névjegyedet" és megláttam, hogy te is írsz, ezért rögtön rákattoltam és megnéztem. Nagyon tetszik a történeted!! Kicsit rossz indulatú vagyok, de egész végig azt vártam, hogy mikor süllyed el a hajó vagy, hogy mikor esik le a szamárról. XD Az utóbbin olyan jót nevettem volna. :P Ne de most nem arról kéne beszélnem, hogy mi lett volna ha... Visszatérve a fanfictionodra! Imádom! Máris az egyik kedvencem lett. Azt ugyan nem tudom elmagyarázni mi fogott meg benne, de remélem azért ennyivel is kellőképpen ki tudtam magam fejezni irányodba. :)

    VálaszTörlés
  4. Örülök hogy tetszik!!! :) Nagyon jól esik, hogy ezt írod :)

    VálaszTörlés